«Өрт барлық адамдар үшін қауіпті!».

 

Безопасности формула есть:

Надо видеть, предвидеть, учесть.

Но возможно – все избежать,

А где надо – на помощь позвать.

Т. Г. Хромцов

 

Біз өмір сүріп жатқан әлемде біздің және балаларымыздың денсаулығына, өміріне қауіп төндіретін көптеген қауіптер бар. Күн сайын газеттер, радио және теледидар адам өліміне әкеп соғатын кезекті авария, апат, табиғи зілзала туралы хабардар етеді. Балалардың қауіпсіздігін арттыру үшін балаларға байқауды үйрену керек, қиындықтарға әкелетін кез - келген іс-әрекетте қателіктерін талдай білу және олардың іс-әрекеттерінің ықтимал салдары туралы, сондай-ақ қауіпті жағдайда дұрыс әрекет ету дағдылары қажет.

Еркелік, балалардың отты абайсыз ұстауы туралы айту жаңалық емес. Ата-аналардың және барлық ересектердің балалардың тағдыры үшін, олардың еркеліктері мен отқа абайсыз қарауынан туындаған өрттер үшін жауапкершілігіне ерекше назар аудару қажет. Отбасында балаларды тәрбиелеу тәжірибесінде олардың отпен еркеліктері жиі бағаланбайды.

Балаларды сіріңкенің немесе тұрмыстық оттықтардың көмегімен шақыру өте қарапайым және оңай болатын отқа тартады.Ата-аналар балалардың осы заттарға деген қызығушылығын байқап, кейінге қалдырмай, ұлына немесе қызына мойынсұнудан шыққан оттың күші әкелуі мүмкін сансыз қиындықтар туралы айтуы керек. Өкінішке орай, ересектер мұны істемейді. Оның үстіне, кейде олар балаға сіріңке, тұтандырғышты жағуға, жалынды сөндіруге рұқсат береді. Кейде ересектер бұл еркеліктердің қаншалықты қауіпті екенін түсінбей, балаларды еркелетіп, ашық отпен және тұрмыстық электр аспаптарымен ойын-сауық пен көңіл көтеруге жағдай жасайды. Міне осылар апатқа әкеледі.

Мектеп жасына дейінгі балалар шамадан тыс сезімталдықпен ерекшеленеді. Көргендердің бәрі олардың назарына айналады. Олар ата-аналарға күнделікті қолданылатын заттармен қарым-қатынас жасауға еліктеуге тырысады, бірақ балалардың сол немесе басқа әрекеттің қауіптілігін түсіну тәжірибесі жоқ, заттарды ұстау дағдылары жоқ.

Өрт қауіпсіздігі негіздерін қалыптастыру бойынша балалармен жұмыс кезінде келесі мәселелерді ескеру қажет.

  1. Оқытуда әртүрлі анализаторларға – көру, есту, кинестатикалық (моторлы), иіс сезу, тактильді әсер ететін құралдарды барынша көп қолданған жөн.
  2. Көрнекі қолдаусыз жұмыс істеу, ауызша түсіндіру сызбадан, суреттерден нашар қабылданады.
  3. Көркем мәтінді, поэзияны қабылдау. Мәтін неғұрлым мәнерлі берілсе, бейнелер бала жан дүниесінде соғұрлым айқын көрінеді.
  4. Эмоционалды-бейнелі баяндау өнімді іс-әрекетте (сурет салу, мүсіндеу, аппликация, жобалау) және көбінесе балалардың дербес іс-әрекетінде көрінуі мүмкін.
  5. Мектеп жасына дейінгі баланың дамуында жетекші орынды ойын алады, сондықтан өрт қауіпсіздігі негіздерін қалыптастыруда әртүрлі ойындарды (рөлдік, театрландырылған, қозғалмалы, драматизациялық және т.б.) қолданған жөн.
  6. Бұл жұмыс жүргізілетін әрбір жас тобындағы балалардың анатомиялық, физиологиялық, психологиялық ерекшеліктерін, олардың жынысын, жеке ерекшеліктерін ескеру қажет.

"Бөбек" ересек тобында «Өрт барлық адамдар үшін қауіпті!» челленджі өтті.  Балалармен жұмыс түрлері әртүрлі болуы мүмкін. Оның нәтижесі мұғалімнің кәсіби қасиеттеріне, балалардың жеке, жас ерекшеліктерін ескеру дәрежесіне, әр жас тобындағы балаларға қолайлы әдістемелік құралдар мен әдістердің арсеналына байланысты.

Мектепке дейінгі балалық шақта әлем және әлемнің табиғатпен, қоғаммен және адаммен құндылық байланысы; сондай-ақ өмірдің құндылықтары мен мағыналарын білу, қауіпсіз мінез-құлық негіздерін қалыптастыру процесі белсенді түрде меңгеріледі.